لیست تجار عمان

بازاریاب برای صادرات به عمان

قبل از هر توضیحی درباره شرایط و نحوه کار بازاریاب برای صادرات به عمان در این مقاله قصد داریم از اهمیت بازاریابی صاردات و مراحل کاری آن اطلاعاتی را برای شما ارائه کنیم.

بازاریاب برای صادرات به عمان

آشنایی با گام‌ها، مراحل و نحوه بازاریابی صادراتی

بازاریابی صادراتی، شامل بخشی از فرایند صادرات کالا بوده که قبل از از هر اقدام دیگری باید صورت گیرد. با این کار درک می‌کنید که مشتری محصولات شما در کجا بوده و چه ویژگی‌هایی دارند.

اهمیت بازاریــــابی

محیط کسب و کار امروز به شدت تحت تاثیر رقابت میان شرکت ها و تغییرات سریع تکنولوژی و تغییر مداوم خواسته ها و نیازهای مشتریان است.با افزایش  روز افزون رقابت و تنوع خواسته ها و نیازهای مشتریان سازمانها باید به فکر دستیابی به مزیت های رقابتی باشند و در همین مرحله اهمیت کار بازاریاب برای صادرات به عمان به خوبی روشن میشود.

یافتن مشتری خارجی برای صادرات به عمان چگونه است؟ 

بسیاری از تولیدکنندگان یا حتی بازرگانان و تجار ایرانی، سودای صادرات در سر دارند. اما از همان ابتدا برخی سوالات مانند سوال فوق یا سوالاتی از قبیل «چگونه برای صادرات مشتری پیدا کنم؟» در ذهنشان تداعی می‌شود.

آنها نه فردی را سراغ دارند که صفر تا صد ماجرا را از وی بپرسند و نه چندان به وضعیت کشور عمان آشنایی دارند. فراموش نکنید که بدون داشتن اطلاعات کافی از بازار کشوری که قصد صادرات به آن را دارید، نمی‌توان چندان به موفقیت‌آمیز بودن صادرات دل خوش کنید.

اما سوال این که چگونه این کار را انجام دهیم و چه مراحلی را باید طی کنیم؟ شما به عنوان یک صادرکننده باید روش‌ها و مراحلی را برای این کار طی کنید. ما در این مقاله تلاش می‌کنیم تا مراحل، روش‌ها و نحوه کار بازاریاب برای صادرات به عمان را طبق آخرین استاندارهای تجاری بیان کنیم.

شناخت کشور مورد نظر؛ اولین گام فروش محصولات در خارج از کشور

شما ابتدا و قبل از هر اقدامی باید یک کشور برای صادرات محصول خود به آن انتخاب کنید. برای انتخاب این کشور ممکن است معیارهای مختلفی وجود داشته باشند. البته ممکن است به جای یک کشور، چند کشور را مدنظر داشته باشید.

برای انتخاب مقصد صادراتی، باید معیارهای مختلفی را در نظر بگیرید. برخی از این معیارها مربوط به کشور مورد نظر و برخی دیگر نیز ممکن است به محصول صادراتی یا حتی خود شما ارتباط داشته باشد.

امروزه با گسترش فضای وب و استفاده روز افزون مردم دنیا از بستر اینترنت، بازاریابی بین المللی صادرات جهت یافت مشتری خارجی  نیز بصورت سایت های صادراتی در آمده است.

در نتیجه باید آموزش بازاریابی صادرات و بازاریابی خارج از کشور و نحوه کار بازاریاب برای صادرات به عمان را از طریق این سایت های صادراتی جدی بگیریم.

در حوزه بازرگانی بین الملل، خیلی از شرکت های کوچک، متوسط و یا نوپا توانایی پرداخت هزینه های سنگین جهت بازاریابی بین الملل خود را به یک شرکت بازاریابی و بازاریاب برای صادرات به عمان  ندارند و حتی امکان شرکت در نمایشگاه های بین المللی برون مرزی نیز برای آن ها میسر نیست. اما این ها دلایلی برای توقف و خروج این شرکت ها از چرخه بازرگانی نمی باشد.

بهترین ابزار برای چنین شرکت هایی آموزش بازاریابی بین الملل و کار با سایت های معتبر جهانی در همین حوزه می باشد.

سایت هایی که سازمان ها می توانند بصورت رایگان و یا با پرداخت مبلغی برای خود پروفایلی ایجاد کرده و بتوانند با مدیریت بازاریابی بین الملل خود به اطلاعاتی از قبیل: آنالیز رقبا، لیست خریداران خارجی ، نمایش محصولات و ارتباطات مفید به توسعه و رشد بازار خود در عمان دست یابند.

بازاریاب برای صادرات به عمان

روند کاری بازاریاب برای صادرات به عمان

1- ارسال نمونه اولیه بازاریابی و توزیع آن بین مشتریان هدف در بازار عمان

2- ملاقات و جلسات تجاری اولیه ، عمدتا به منظور شناخت و آشنائی اولیه تجاری می باشد.

3- با استقرار در دو کشور وایجاد دفاتر بازرگانی جهت برگزاری جلسات و مقدمات مذاکرات رو در رو .

4- ایجاد چرخه متکامل از تولیدکننده تا  مصرف کننده و اشراف کامل به روند ترخیص وقیمت گذاری نهایی کالا.

5- ایجاد بستر مناسب و شناسائی بازار هدف قبل از ارسال کالا و ارسال بازخورد بازار مصرف به تولید کنندگان

6- گردآوری اطلاعات فنی محصولات شرکتها  و  به روزرسانی  دقیق قیمت کالاها و ارائه به مشتریان خارجی

7- واسطه گری بین فروشنده وخریدار و ارائه تضمینات لازم جهت همکاری طرفین و نزدیک کردن دیدگاههای بین آنها.

بنا براین فرصت پیش آمده را غنیمت شمرده و با کمترین هزینه راه را برای ورود کالاها و خدمات خود انتخاب نمایید .

استراتژی کاری بازاریاب برای صادرات به عمان

در مرحله بعد لازم است برای بازاریابی صادرات استراتژی داشته باشد. شاید بپرسید تدوین این استراتژی بر چه اساسی انجام خواهد شد؟

پاسخ چندان پیچیده نیست. نیاز بازار هدف، به یک بازاریاب برای صادرات به عمان کمک می‎کند تا استراتژی بازاریابی صادراتی را تدوین نماید. برای این منظور لازم است تحقیقات جامع و کاملی راجع به بازار بین المللی و شرکت‎ها داشته باشید.  منظور از استراتژی همان برنامه‎ایی است که به تعیین اهداف بلند مدت کمک کرده و راهکارهایی را برای رسیدن به آن در اختیار شما قرار خواهد داد.

برای مثال از طریق آن به خوبی می‎توانید جایگاه خود را در بازار هدف بررسی نمایید. آنچه مسلم است شما  در زمینه کاری خود، رقیب دارید. همه آنها در پی آن هستند تا جایگاه بالا و برتری نسبت به  همکاران خود  در بازار هدف داشته باشند.

چگونه می‎خواهید فعالیت آنها  را رصد کرده و در عین حال از جایگاه خود در بازار هدف دفاع کنید؟ مطمئن باشید شرکت‎هایی در این زمینه موفق هستند که استراتژی‎های کاربردی برای فعالیت خود تدوین کرده‎اند.

استراتژی کاری یک بازاریاب برای صادرات به عمان می‎تواند شامل موارد زیر باشد:

  • چگونگی ورود به بازار
  • استراتژی جایگاه‎یابی در بازار
  • چگونگی قیمت گذاری
  • استراتژی برندینگ
  • استراتژی تامین
  • استراتژی‌ تبلیغات
  • چگونگی ارائه خدمات، محصولات و کالاها

در پایان شما عزیزان میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با مجموعه پرتو دیبای پارس در ارتباط باشید.

بازاریاب برای صادرات به عمان

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *